Værd at vide
Om bilmaling.dk
Bilmaling.dk er en danskejet virksomhed - Siden 2014, hvor engagement og fokus er rettet mod en ting - nemlig at levere den rigtige farve til den rigtige pris!
For os er det yderst vigtigt at producere farver, som er nøjagtige, forudsigelige og konstante, så vores kunder altid får den farvenuance de ønsker.
Det handler ganske enkelt om at ramme den rigtige farve hver gang!
Bilmaling.dk samarbejder med en af verdens største lakproducenter, og anvender BASF (Glasurit) cellulosebaserede lakprodukter.
Glasurit er godkendt leverandør til flere bilfabrikker.
Det bør man vide:
Når der repareres med lakstift på metallakker vil metallerne ofte ”lægge sig ned”, hvilket kan give en ændret farvenuance. Reparation med lakstift er ikke 100% optimalt, men afhjælper synlige skader, og beskytter metaldele mod rustdannelser.
Hvide solid farver har oftest mange varianter i samme farvekode, og det er for os ikke muligt at kende den rigtige variant, men anvender altid den vi anser for mest sandsynlig til din bil. Der kan derfor godt være nuanceforskel.
Perlemorslak – 3 lags:
En del biler er lakeret i en hvid perlemorslak, hvilket gør at den er 3 lags, som består af en hvid bundfarve, et lag “perlemorslak og klarlak til sidst. Det er ikke muligt at lave en sådan farve i én lakstift eller spray, men kræver begge lag plus klarlak. Hos bilmaling.dk har vi derfor valgt at medsende perlemorslakken (kun lakstift) uden beregning, såfremt din bil er perlemorshvid.
Hvis du skal anvende spray med hvid perlemorslak bør du have 1 dåse med den hvide bundfarve, 1 dåse med perlemorslak og 1 dåse med klarlak.
Hvis du er i tvivl, så kontakt os – vi hjælper gerne.
Celluloselakken produceres efter ordre, og vi garanterer et farvematch på 95-100%.
Vejledning til spraymaling
Beskyt genstanden og det omkringliggende område mod sprøjtetåge. Ved maling af små områder anbefales det, at der bruges et stykke karton som maske med et hul skåret i det, der er lidt større end det område, der skal sprøjtes. Masken skal holdes 1 til 2 cm fra overfladen. Med denne metode bringes den hovedsageligt del af sprøjtetågen under kontrol. Det anbefales at maskere dele, der ikke skal lakeres, for at beskytte omgivelserne mod spraytågen.
Spraydåsen skal have stuetemperatur.
Temperaturen skal ligge mellem +10 °C og +25 °C, maks. luftfugtighed 60 %.